Овај вебсајт представља архиву старог вебсајта Универзитетске библиотеке који је био у функцији до 2013. године и од тада се не ажурира. Молимо Вас да посетите вебсајт unilib.rs на ком можете пронаћи актуелне информације и изворе. Хвала!
You are visiting an archived website of the University Library in Belgrade that was functional up until 2013 and is not being updated since. Please visit unilib.rs for current information and resources. Thank you!

Универзитетска библиотека "Светозар Марковић"
Loading
 
 
Univerzitetska biblioteka Svetozar Markovic

ПРОЈЕКТИ

Уметнички центар

 

             

2. март - 9. март 2011.

   
Изложба ЕСТЕТИЗАЦИЈА ПОЛИТИКЕ
     "Раденко Милак и Игор Бошњак"
 

Раденко Милак //
Спектакуларизацијом и медијализацијом злочина бави се и Раденко Милак у серији слика А шта сте још видели?- Нисам могао видети све! Одговор на постављено питање речи су Рона Хавива, америчког фоторепортера чија је фотографија Аркановог војника који брутално ногом удара жену која лежи на тротоару, на самом почетку рата у Бјељини, обишла свет и један је од најпознатијих симбола медијског посредовања рата у БиХ. Аутор преиспитује на који је начин уопште могуће документовати и посредовати рат и злочин, те како се меди­јски посредованим приказима манипулише као оружјем за наставак рата другим средствима између су­протсављених страна, једнозначно и колективно редукованих на улоге жртви и злочинаца, кроз радикализовану дихотомију која онемогућава истински сусрет с ратном траумом и улогама и позицијама сваког појединца у односу на њу. Милакова серија слика, започета у склопу пројекта Изложености, чин је опсесивног понављања истог мотива с фотографије Рона Хавива, као својеврсног преиспитивања и надилажења расцепа између посре­довања злочина и трауме путем масовних медија и интимног, личног доживљаја рата и покушаја личне артикулације његовог значења. Она је невидљива у самим сликама као крајњем производу рада, те чин суочавања с ратном траумом остаје интимно и трансформативно искуство самог аутора.                                    

текст: АнтониаМајача и ИванаБаго

Раденко Милак је рођен 06.11.1980. у Травнику, БиХ. Завршио је Академију уметности у Бања Луци, смер сликарство. На Факултету ликовних уметности у Београду, Србија, је магистрирао 2006. године. Директор је Центра за визуелене комуникације Проток и Бијенала савремене уметности СпаПорт.
Као културни активиста током 2005. године заједно са групом уметника из Бања Луке покреће уметничку асоцијацију Проток, са којом почиње да делује у широј регији. Од 2005 – 2010. године Проток је покренуо низ платформи за едукацију и продукцију у области савремене уметности, која је деловала комплементарно и алтеративно у односу на постојеће институције и организације у БиХ. Проток је своју мисију реализовао продукцијом, промоцијом и разменом (догађаја) савремене уметности, такође и као сервис за младе умјетнике. У периоду од 2008 - 2010. Проток имплементира трогодишњи развоњи пројекат под насловом "Оживљавање локалне уметничке сцене" , а тај пројекат је подржао и Швајцарски развојни програм и Швајцарска фондација за културу Прохелвеција. У оквиру овог програма Раденко Милак је захваљујући подршци и разумевању институција и појединаца из регије иницирао Бијенале савремене уметности СпаПорт.

http://www.milak.net/
http://www.protok.org/

 

Игор Бошњак //
Управо је тело, односно леш, у средишту рада Час анатомије Игора Бошњака. Преузимањем Рембрандтове слике Час анатомије и реферишући се на истоимени полемички текст Данила Киша, Бошњак креира метафору друштвено-политичке стварности Босне и Херцеговине. Ликови др.Тулпа и знатижељних посматрача замењени су ликом Јосипа Броза Тита и актуалних политичких лидера Босне и Херцеговине и регије, који, нагнути над мртво тело, изговарају дневно-политичке флоскуле у складу с испразним програмима властитих странки и припадајућих етно-националних интереса, реферишући се, међу осталим, на спремност међународне заједнице да, као и увек, припомогне на путу стабилизације и придруживања. Насупрот програмираним натуцањима политичких елита постављен је анонимни леш - немо, сецирано тело које истовремено представља животе оних који су за ове политичке пројекте жртвовани у рату, али и свих који су преживели рат, да би се данас свакодневно носили с властитим, једнако немим и друштвено-економски обесправљеним и пониженим, голим животима    
                                                         
текст: Антониа Мајача и Ивана Баго

Игор Бошњак је рођен 1981. године у Сарајеву, СФР Југославија. Аутор је и кустос међународне платформе за савремену уметност намаТРЕ.ба. Поред сликарства, истражује у пољу нових медија, филма, концепта и видеа. Сликарство је дипломирао 2005. на Академији ликовних уметности у Требињу. Мастер рад из Теорије Уметности и медија завршио је 2008. у Београду. Тренутно је на ИИ години докторских студија, на одсеку за Теорију уметности и медија, Интердисциплинарне постдипломске студије при Ректорату Универзитета Уметности у Београду. Запослен је као асистент на Академији ликовних умјетности у Требињу, на сликарском одсеку, те као координатор на предметима фотографије и проширених медија. Живи и ради у Требињу.
www.igorbosnjak.com
www.BHartmap.com
www.namaTRE.ba

 

Последњи пут промењено: 25/11/2014 19:08

© Универзитетска библиотека "Светозар Марковић". Контакт: webmaster@unilib.bg.ac.rs
Булевар краља Александра 71, Београд · тел: (+381.11) 3370-509 · факс: (+381.11) 3370-354